صادرات تایر چین در سال 2023 با نرخ دو رقمی رشد کرد




صادرات تایر چین در سال 2023 با نرخ دو رقمی رشد کرد

داده‌های صادرات تایر گمرک چین در آخرین ماه سال 2023 (دسامبر) نشان می‌دهد که تعداد صادرات تایر در این ماه نسبت به ماه گذشته 610000 دستگاه افزایش یافته است که اساساً همان سطح ماه نوامبر را حفظ می کند. با این حال، ارزش و وزن صادرات در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل 300000 یوان و 30000 تن کاهش داشته است. به عبارت دیگر افزایش تعداد لاستیک‌های سبک‌تر منجر به افزایش ارزش صادراتی نشده است.

روند صعودی صادرات تایر چینی در سال 2024

صادرات تایر چین در سال 2024 رشد انفجاری را تجربه خواهد کرد که منعکس کننده روند مثبت برای تجارت خارجی کلی است.

رونق صادرات لاستیک چینی

صنعت تایر چین در سال 2023 یک سال پررونق را تجربه کرد و بسیاری شاهد ادامه این روند در سال 2024 هستند. با توجه به عوامل متعددی مانند تقاضای زیاد و گسترش شرکت ها در خارج از کشور، صنعت تایر داخلی در چین شرایط مطلوبی را برای توسعه تجربه می کند. چشم انداز خوش بینانه صادرکنندگان، لاستیک چینی را به سمت گسترش فعال تر به بازار خارج از کشور سوق داد.

با توجه به تورم بالا در بازارهای اروپا و آمریکا، تایرهای چینی از نظر مقرون به صرفه بودن مزیت قابل توجهی دارند که منجر به افزایش قابل توجه صادرات آن شده است. همچنین صادرات خودروی چینی که برای اولین بار در سال 2023 رتبه اول جهانی را کسب نموده و ژاپنی ها را پشت سر گذاشت نیز منجر به افزایش سهم تایرهای چینی در خارج از کشور شد.

صادرات لاستیک بلت سیمی نیز که عمدتاً برای وسایل نقلیه سواری استفاده می شود، شاهد افزایش قابل توجه 20 درصدی سالانه بوده و در سال 2023 در مجموع به 287 میلیون حلقه رسیده است.

چرخش سریع

شروع پر رونق صنعت تایر در سال 2024 نشان دهنده یک "چرخش" مثبت در وضعیت صادرات در این سال خواهد بود.

بر اساس گزارش اداره کل گمرک، واردات و صادرات چین در سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.2 درصد افزایش یافت و در مجموع به 41.76 تریلیون یوان (5.80 تریلیون دلار) رسید. مقیاس تجارت خارجی هر سه ماهه افزایش ثابتی داشته است و رشد ماه به ماه در سه ماهه چهارم ادامه داشته است. به طور ویژه ای در ماه دسامبر شاهد یک رکورد تاریخی در حجم تجارت ماهانه بود که به 3.81 تریلیون یوان رسیده است.

از سه ماهه چهارم سال 2023، احیای واردات و صادرات چین به اتحادیه اروپا و ایالات متحده، سیگنال روشنی را ارسال کرده که نقطه عطفی در تجارت خارجی پدیدار شده است. وی جیانگو، معاون سابق وزیر بازرگانی چین، روز دوشنبه به گلوبال تایمز گفت: "این نشان می‌دهد که سیاست‌های چین با هدف تثبیت تجارت خارجی پس از یک سال سخت کوشی، شروع شده است.مقامات چینی با اقدامات موثر مختلف، تلاش‌ها را برای تثبیت تجارت خارجی در سال 2023 افزایش داده‌اند. این شامل حمایت از اقتصاد خصوصی و تسریع در ادغام تجارت داخلی و خارجی است."

معاون سابق وزیر بازرگانی چین گفت: "باید تلاش کرد تا از فرصتی که در نقطه عطف ایجاد شده بهره برده و برای تبدیل سریع روند صعودی به توسعه بهتر در سال جاری تلاش بیشتری انجام داد. علیرغم بهبود ضعیف اقتصاد جهانی و عملکرد ضعیف تجارت جهانی، چین موفق به گسترش مقیاس تجارت جهانی خود شده است و برخلاف روند تورم جهانی در سراسر اقتصادهای بزرگ قیمت مصرف کننده را در یک سطح ثابت نگه دشته است."

وی افزود: "این دستاورد به سختی به دست آمده و نشان دهنده سهم فزاینده چین در اقتصاد جهانی است."

در سال 2023، نرخ رشد اقتصادی چین به 5.2 درصد رسید که نه تنها بالاتر از نرخ جهانی رشد پیش‌بینی شده است، بلکه در رتبه‌بندی نیز قرار دارد.


منبع: www.tyrepress.com


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0